ابداع سرنگ تاشو برای واکنش‌های آلرژیک

ابداع سرنگ تاشو برای واکنش‌های آلرژیک

ابداع سرنگ تاشو برای واکنش‌های آلرژیک

اگر شما مستعد ابتلا به واکنش‌های شدید آلرژیک هستید، حمل یک سرنگ اپی‌نفرین (آدرنالین) می‌تواند حیاتی باشد. اما از آنجایی که این سرنگ‌ها اغلب بزرگ هستند، احتمال همراه نداشتن آنها در هنگام نیاز زیاد است. دانشجویان رشته مهندسی پزشکی دانشگاه رایس (Rice) واقع در ایالت تگزاس آمریکا، یک راه حل ساده ابداع کرده و این سرنگ را بر روی یک دستگاه شبیه به ساعت مچی قرار داده‌اند که حمل آن نسبت به سرنگ‌های رایج خیلی آسان‌تر است.
اپی‌نفرین که به عنوان آدرنالین نیز شناخته می‌شود، یک هورمون و انتقال دهنده عصبی است که باعث افزایش ضربان قلب، انقباض عروق و انبساط راه‌های هوایی می‌شود.
این دانشجویان، نام این فناوری پوشیدنی را "EpiWear" گذاشته‌اند. این فناوری در واقع یک سرنگ انعطاف‌پذیر حاوی اپی‌نفرین است که در دستگاهی که کمی بزرگ‌تر از یک ساعت مچی است، تعبیه شده است. زمانی که کاربر در شرایط اضطراری قرار بگیرد، فقط کافی است این دستگاه را باز کند و اهرم ایمنی آن را آزاد کند و با قرار دادن سرنگ روی ران خود، با فشار یک دکمه تزریق را انجام دهد.
این تیم از نگرانی‌های کاربران مبنی بر تزریق اتفاقی و ناخواسته روی دست آگاه است و به همین منظور از طراحی تاشوی سه تایی برای سرنگ استفاده کرده تا تزریق تصادفی غیرممکن باشد. همچنین تزریق بدون فشار دکمه مخصوص این سرنگ انجام نمی‌شود.
توسعه "EpiWear" هنوز در آغاز راه است و در حال حاضر از قطعات چاپ سه‌بعدی ساخته شده است. دانشجویان در پی بهبود طراحی و ساخت آن هستند و می‌خواهند این سرنگ پوشیدنی را کوچک‌تر و زیباتر کنند تا کاربران به راحتی و بدون اکراه از آن استفاده کنند. آنها حتی به دنبال افزودن یک ساعت واقعی روی این دستگاه هستند تا هم استفاده بیشتری داشته باشد و هم عادی جلوه کند.
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر